Foto – Kronika

Drżyjcie Żubry, Nadciągamy!

...Back to Albums
1.Ekipa rządząca na drodze

Sześcioosobowa grupa dzielnych rowerzystów postanowiła połączyć siły trzech dużych miast Polski (Warszawy, Poznania oraz Łodzi) i spędzić pierwszy weekend maja rowerowo. Pomimo nieprzystosowanych dla rowerzystów dworców i pociągów udało nam się wspólnie dotrzeć do Białegostoku, skąd wyruszyliśmy by zapanować nad dzikimi obszarami podlaskich lasów. 1.Ekipa rządząca na ...
2.Wielofunkcyjny bagażnik

Radośni i pełni energii nie byliśmy świadomi tego co nas czeka po drodze…Jednak nie straszne nam żadne wyzwania, wszak pomysłowość naszej ekipy nie znała granic, więc gdy kolega przypomniał sobie, że ma świeżo upraną bieliznę, kilka sprawnych ruchów i bagażnik przekształcił się w podręczną suszarkę. 2.Wielofunkcyjny baga...
3.Usterka

Pomimo optymizmu i niezwykłej chęci pedałowania uczestników nie obyło się bez niespodzianek. Niestety rowery okazały się być zbyt przytłoczone ciężarem bagażu -na pierwszą usterkę nie musieliśmy długo czekać… Ale naszej pokaźnej ekipie profesjonalnych serwisantów wszelkie niespodziewane awarie rowerowe są niestraszne. 3.Usterka Pomimo opty...
4.Jedziemy!

Drogi, które wiodły nas przez podlaskie lasy były niezwykle zróżnicowane, od piaszczystych ścieżek leśnych po gładkie asfaltowe odcinki, lecz wszędzie otaczały nas piękne krajobrazy. Napędzanie naszych pojazdów wiązało się z dużym zapotrzebowaniem energii... Na szczęście mieliśmy sporo zapasów w pozimowej tkance tłuszczowej, ponadto zabraliśmy spore ilości tabliczek czekolady. Dzięki temu nie straszne nam były piaski, błota i deszcze! 4.Jedziemy! Drogi, kt...
5.Mokradła w Puszczy Białowieskiej

Piękno i bioróżnorodność Puszczy Białowieskiej zrobiła na nas ogromne wrażenie. Niewiele jest miejsc w Polsce, które zachwycają swoją naturalną dzikością. Na niektórych szlakach spotykaliśmy dodatkowe atrakcje, takie jak zwalone drzewa w poprzek drogi czy wąskie kładki nad strumykami. 5.Mokradła w Puszczy ...
6.Koło

Widoczne na zdjęciu koło, o niezwykle fantazyjnym kształcie to pamiątka, po wypadku rowerowym. Na szczęście właścicielowi koła nic się nie stało, gdyż wylądował miękko na jedynej w okolicy kupie trocin. Wypadek spowodował, że dalsza część wycieczki stanęła pod znakiem zapytania. Jednak dzięki znajomościom, w dzień świąteczny specjalnie dla nas otworzono sklep rowerowy w Białymstoku. (Za co wielkie dzięki dla znajomego!) I naddatek dostaliśmy zniżkę! Przy takim szczęściu nasza wycieczka musiała być udana. 6.Koło Widoczne na z...
7.Stodoła

Po całym dniu podróży w czasie deszczu, stwierdziliśmy, że zrezygnujemy z rozstawiania namiotów i poszukamy jakiejś taniej agroturystyki bądź też przytulnej stodoły… Traf chciał, że znaleźliśmy 2 w 1 tzn. stodoła w gospodarstwie agroturystycznym. Gospodarze agroturystyki okazali się niezwykle gościnni, poza przytulnym, wyściełanym siankiem schronieniem, poczęstowali nas własnymi wyrobami: chlebem, twarogiem, kiełbasą oraz niebywale aromatycznym miodem. Pychota! 7.Stodoła Po całym ...
8.Leśny szlak rowerowy

Zmierzając w kierunku ostatniego noclegu, przez dłuższy czas jechaliśmy szlakiem rowerowym. Wspaniała prosta droga przez las doprowadziła nas bez dodatkowych, nieprzewidzianych atrakcji do wsi Topiło. Naszą uwagę przykuło miejsce przygotowane pod ogniska i imprezy, po negocjacjach z właścicielem za niewielką opłatą pozwolono nam, po raz ostatni już - rozłożyć namioty. Na zwieńczenie dnia rozpaliliśmy ostatnie wspólne ognisko. 8.Leśny szlak rowerow...
9.Zbiornik Topiło w Puszczy Białowieskiej

Powoli żegnamy się z Puszczą Białowieską. Korzystając z ładnej pogody zrobiliśmy jeszcze kilka zdjęć i popedałowaliśmy dalej. Nie ujechaliśmy jednak zbyt daleko, a trzeba było wymieniać dętkę (trzecia awaria przy tym samym feralnym rowerze)…Zmierzając do stacji kolejowej w miejscowości Czeremcha, nie zamierzenie trafiliśmy do Kleszczeli, gdzie po trzech dniach spędzonych w puszczy mieliśmy okazję zaznać trochę kultury oraz skorzystać z normalnej toalety, co było niezwykle miłym przeżyciem, choć na uwagę również zasługiwał dom kultury... Niestety czas gonił i trzeba było pędzić na pociąg powrotny. 9.Zbiornik Topiło w P...
10.Podróż powrotna pociągiem

Okazało się, że nie tylko my wpadliśmy na pomysł wycieczki rowerowej na początku maja… Nikt nie przewidział, że w jednym pociągu może się zgromadzić aż tylu rowerzystów! Pojazdy dwukołowe trzeba było ustawiać piętrowo. W jednej służbówce udało się zmieścić ok. 30 rowerów! Zjawisko niezwykle pozytywne, jednak wszyscy wolelibyśmy, aby polskie pociągi były lepiej przystosowane do przewozu rowerów. Dzięki urokowi podlaskich lasów, wszystkim "dodatkowym" atrakcjom oraz sprzyjącemu szczęściu długo będziemy wspominali ten wyjazd. 10.Podróż powr...